לסרטוני הדרכה ב YouTube

למה כדאי לצלם דירות?


בעידן הסמארטפון בו המצלמה זמינה תמיד, כדאי (כמעט אמרתי – חייב) שהמתווך ינצל זאת לקידום עבודתו השיווקית ואיסוף המידע במשרד.
ידועה האמרה ש "תמונה אחת שווה אלף מלים", בתהליך שיווק הנכס יש מרכיבים שונים שאמרה זו "נוצרה" עבורם במלוא מאת האחוזים.

בשל השימוש החיוני בקישור של תמונות לנכס יש באפליקציה שלנו אפשרות של צילום ישיר לתוך הכרטיס, כך אנחנו חוסכים את הצורך בהעברת תמונות באמצעות כבל או באימייל. אנחנו משכללים אופציה זו להעברת מספר תמונות במקביל ישירות מתיקיית התמונות בסמארטפון לכרטיס נכס מסוים.

יש כמובן גם אפשרות לצרף תמונות שנמצאות במחשב או במייל בצורה קלה ומבוקרת לכרטיס נכס או אפילו לכרטיס קונה.

בכל מקרה בו התמונה מצורפת לכרטיס היא שמורה עבורכם בשרת ובעצם, בדרך כלל, אין צורך לשמור אותה גם במחשב שלכם באופן נפרד. כדי להגיע לתמונה תוכלו תמיד לגשת לקישור ולפתוח את התמונה בגודל מקורי ואז בלחצן ימני תבצעו את כל הפעולות של שמירה, עריכה או שליחה במייל.

בפסקה הקודמת סייגתי וכתבתי "בדרך כלל". ובכן היוצא מהכלל הוא, כאשר תרצו להשתמש בתמונה גם באיכות גבוהה, לצורך פלייר או פרסום מודפס אחר, וגם לשימוש באינטרנט לפרסום בלוח או/ו באתר שלכם וכאן התמונה צריכה להיות מוקטנת. במקרה כזה כדאי לשמור את התמונה במחשב באיכות הגבוהה בה צילמתם ובקישור לשמור את התמונה מוקטנת.

אני רוצה לציין שכאשר מצלמים דרך האפליקציה התמונה מועברת בצורה מוקטנת (בהתאמה לצרכי הפרסום באינטרנט). כאשר מצרפים את התמונה דרך התוכנה הרגילה במחשב יש אפשרות לשמור באיכות גבוהה (על ידי הורדת ה V לפני "העלה תמונה לשרת"). במקרה כזה הצגת התמונה תעשה במחשב בצורה אטית יותר).

בדרך כלל בעלי נכסים מודעים לצורך בצילום דירתם ויאפשרו לכם לצלם. צילום של 5-8 תמונות נותן מבט טוב על צורת הנכס. כאשר אתם מבקרים בנכס תוכלו לנצל זאת גם לצילום אתרים מעניינים בקרבת הנכס (גן ציבורי, נוף הנשקף מחדרי הבית, כניסה לבניין וכו').

צילום שרטוט תוכנית הדירה (רבים שומרים) הוא בונוס שיכול להועיל מאד בהמשך.
שימו לב לאפשרויות השימוש הרבות שנעשה בתמונות שצרפנו לכרטיס נכס.

  • תזכורת עבורנו אחרי שעבר זמן מה
  • היכרות עם הנכס עבור הסוכנים האחרים במשרד (שלא ביקרו בנכס)
  • הצגת תמונות ללקוח פוטנציאלי
  • שליחת התמונות לפרסום בלוחות (דרך "פרסום בקליק" עוברות התמונות שנרצה בקלות רבה).
  • פרסום התמונות באתר של המשרד.
  • הדפסת תמונות מסוימות עבור תיק נכס.
  • הצגת תמונות במצגת.
  • הצגת תוכנית הדירה (גם דירות חדשות מקבלן) על מסך המחשב.
  • תיעוד זיכרון דברים שנחתם וצירופו גם לכרטיס לקוח.
  • פרסום ברשתות החברתיות (בדף עסקי למשל)

חישבו על עוד שימושים – ודאי יש!

מספר הארות-

  • אפשר למצוא נכסים שמצורפים להם תמונות על ידי סימון V בשדה החיפוש שקראנו לו "מקושרים".
  • התמונות שצרף בעל הנכס למודעה שפרסם בלוח נמצאות בקישורים ו"מודעה מקורית". יש לציין שתמונות אלה הן קניין רוחני של המצלם כך שאסור על פי חוק לעשות בהן שימוש שיווקי. אפשר לבקש מבעל הנכס שיישלח לכם תמונות כאשר הוא יהיה מודע לשימוש שתעשו בתמונות. זו הסיבה שהומלי נותנת רק את הקישור לתמונות ולא את התמונות עצמן.
  • אם אתם מעוניינים בתמונות באיכות גבוהה במיוחד אתם תצלמו, מן הסתם, במצלמה דיגיטלית וממנה תעבירו למחשב בתיקייה שיועדה לכך. שם תוכלו לערוך אותה לצורך פרסום חוצות, פלייר או כל שימוש אחר.
  • בתוכנה יש מקום נפרד לקישור קבצים. כאן נצרף קבצי word, pdf, excel, קובץ הקלטה וכו'
  • התמונות מוצגות גם ב"תיק לקוח" עם אפשרות הדפסה רגילה או לקובץ (לשליחה במייל).
  • נבדק ונמצא שמודעה בלוח נדל"ן שמצורפות לה תמונות נצפית הרבה יותר מכזו שאין בה תמונות. אתר אישי שאין בו תמונות – מוטב, לדעתי, שלא יעלה לאוויר.

שמעתי רבים מהמתווכים שהם לא מפרסמים תמונות של נכסים שאינם בבלעדיות. החשש מובן אבל המסקנה – לא!. אפשר לחשוב על תמונות שכן אפשר לפרסם מבלי לחשוף ובכל מקרה ציינתי במאמר הרבה שימושים שאינם לצורך פרסום חיצוני.

יש כאלה שמצרפים לכל נכס את הלוגו שלהם ובזה יוצאים, כאילו, לידי חובה. זו היא שיטה שמפריעה לרבים מאלה שיפתחו תמונות בציפייה לדעת על מה מדובר ויראו פרסום לוגו. אם תצרפו תמונה של לוגו כדאי שתהיה אחת מתוך התמונות ולא יחידה.

אז אין "תירוצים"- אנחנו כבר בעניין סרטונים וסיורים וירטואליים אז על אחת כמה וכמה.....תמונות !!!